46°C

46 grader är precis vad termometern har visat idag. Det är nog varmast hittills under vår semester.
Och satan i gatan, det är varmt. Det tog säkert 20 minuter innan AC:n i bilen började kännas av. 
När vi väl kom fram till stranden var vi två trötta själar som stod och flämtade och stirrade ut i tomma intet. 
Vi hoppade sedan i havet som var allt annat än svalkande. Det är VARMT, inte ljummet.
Några minuter därpå satt vi i bilen på väg hemåt och i skrivande stund har jag en liten (stor) tröttmössa bredvid mig som ligger och snusar för fullt.
Jag skall också ta mig en tupplur. Ikväll skall vi till kära city centre en snabbis, jag skall bland annat leta efter en abaya så att jag ser anständig ut när jag är ute och spatserar! Åtminstone vid moskébesök.
Vi skall pallra oss upp i ottan imorgon för att besöka Sultan Qaabos Grand Mosque. 



Abaya. Bild lånad från www.modestclothes.se

Nu är det sömn som hägrar! 
Ma'a salama 
/Jos  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0