Getter i soptunna och en portion solsting

Gårdagen lyckades vi uthärda till stor del utomhus.

Fast om sanningen skall fram lämnade vi inte hemmet förrän vid 14-tiden...

Då var det dags för mig, Rikard och kära pappa att åka till en marina i närheten för lite sen lunch. Det blev en mycket trevlig stund i skuggan med god mat.

Majoritet västerlänningar hänger där så lyckligtvis kunde man anpassa klädstilen därefter. Men trots svala kläder och skugga fick jag någon slags "solsting". Återhämtade mig snabbt då jag fick en AC i min närhet.
 

Vi passade på att boka in ett litet äventyr på måndag. Delfinutflykt! Kl 08:30 på morgonen skall vi vara på plats på båten. Det skall bli riktigt skoj, speciellt eftersom Omans djurliv erbjuder hela 12 sorters delfiner. =)

Snorkling blir det också.

Från det ena till det andra; vi blev litet nyfikna på en väldigt fin och bred väg som slingrade sig in mellan några bergstoppar, kantade av massa vackra blommor på marken, och gjorde därför en liten avstickare. Var kom vi? Till en återvändsgränd. Och några små och inte alltför moderna hus. Det mest roliga var nog ett X antal fritt omkringströvande getter som verkligen var överallt! Speciellt i en soptunna. Det verkade mycket mummsigt att döma av deras intensivitet.



Pappa och Rikard


Jag och pappa


Åh vad gott med sopor...

/Jos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0