Jag vill ha en...delfin.

Finns det något skönare än att vara ute på havet när det är 40 grader varmt och strålande sol?
Det har varit helt fantastiskt! Måste dock erkänna att jag var litet smått skraj då den unga omaniern gasade på lite extra. Det guppade rejält stundtals, men jag lyckades klamra mig fast!

Vi hade tur idag, det var bara jag, Rikard och Mira + en till person som var inbokade på denna tripp.
Väl ute på okänt vatten började vi ge upp hoppet om att få skåda dessa fantastiskt söta djur. Men vår "kapten" gav sig inte, efter några samtal (modernt, hehe) var vi på väg en liten bit närmare land... Och titta! En, två, tre, 20, 50, 100 delfiner!
Dom var överallt; framför oss, bakom oss, till höger och vänster. Hoppandes och spexandes. Det var riktigt underbart att se!
Trippen avslutades med att vi åkte till ett korallrev där vi fick snorkla i turkost glasklart vatten, det var så vackert! Men jag är glad att man inte alltid snorklar då man badar... Det finns en hel del originella djur där under ytan. :)

I dont think there is a better place to be when its a sizzling 40C outside than out on the ocean.We went on a fantastic dolphin watching trip today. I did startle me a bit when the Omani skipper tackled the waves out there, forcing us to cling on for our dear lives.

We got lucky today, It was just me, Rikard, Mira and some other person on the boat for this trip. The clock went on ticking and we had yet to see any dolphins and I think we had all given up hope. But our skipper didnt give up, after a few phone calls we finaly found the spot. First we saw one, then two, three, 20, 50, 100 dolhpins! They were everywhere, jumping and toying around. It was a wonderful sight!!

After watching the dolphins for a good while our skipper took us to a nice cove were we got to snorkle in the crystal clear water. It was great and we saw lots of different kinds of fish in various sizes and colours.


Förväntansfull pojkvän


Mira


Lugnet före stormen


Och titta! Ett stim av lekfulla delfiner!


Flipper?


Minst sagt svåra att fånga på kamera. Filmandet gav desto bättre resultat!


Efter mitt "premiär-snorklande". Det gör jag gärna om!


På väg ned för att hämta en sjöborre eller två?

Kommentarer
Postat av: Per Torkelson

Tjena Rikard,



Shit vad ni skriver mycket! Det tog lite tid att läsa i kapp och se alla bilder idag, men det är ruskigt kul att se. Ha en fortsatt strålande tid i Oman.



Per

2009-06-30 @ 02:02:17
URL: http://www.pertorkelson.com
Postat av: Mari

Meeen, jag blir inte alls avis !! Jag vill också se delfiner, ta med dig en hem Josefine :).

Puss och kram

2009-06-30 @ 10:41:52
URL: http://marriie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0